Колеги има ли някакви отличителни белези за да се разпознае алфа 159 дали е истински фейслифт, защото масово се лъже за годината и километрите на колите.
Известие
Collapse
No announcement yet.
По какво да разбера че е фейслифт на 159
Collapse
X
-
Привет,
При 159 2008 и нагоре има добавени 3 допълнителни цвята при екстериора : Ice White, Crystal Blue и Grey indigo. 16 и 17 цоловите капли имат нови модели. При интериора - титаниев трим, нови контроли на климат контрола - познават се по червено-сините стрелки до врътките за градусите, седалките са малко по-различни - за мен лично по-неудобни - особено задната, нов мултифункционален дисплей (аз лично такова не съм виждал), контролните прибори вече са като при Ti, но това не е нещо ново.
Общо взето за фейс при този модел според мен не може да се говори въпреки, че има лека модернизация. Колата става по-лека, мисля че се говореше с около 40кг. Добавени са 2 нови агрегата - дизелов 2.0 и бензинов TBi. При някои съм виждал да липсва бутона за отваряне на багажника на плафона, а се отваря от емблемата отзад. При 2.0 JTDm отпред спирачните апарати са с логото на Алфа, но нямат нищо общо с голямото Брембо което се монтира при 2.4 или 3.2.Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената
-
Аз като търсих моята, държах да е фейс и основно гледах на климатроника да има бутон OFF и после вече на место я проверявах по рама в EPER(там на модел ти пише 2008-2011), щото видях една 2006 явно със сменян панел на климатроника и имаше бутон OFF. Бутон за капак на плафона нямам, емблемата отваря.
Иначе вътрешно имат и други промени на фейса, момчето което ми слага DRL модула, беше доста шокиран, а е правил бая алфи, но каза при мен токовете били по различни и според него по-кадърно направениLast edited by Travel_Mate; d.m.y г., 09:19.
Comment
-
Първоначално публикувано от vesko_iotov Покажи съобщениеПри фейслифта се вгражда серийно и електронен Q2 диференциал ,но не можах да открия никаква информация (клипчета,статий) как точно работи.Сравним ли е с механичния Q2 като пътно поведение.
Следи позицията на волана и скоростта на въртене на двете предни колела.
Ако волана сочи направо и едното колело се върти по-бързо от другото - стиска спирачката на боксуващото колело.
А4-ките имат такова от 98г.
Има ефект принципно. Като сложиш и един тежък мотор отпред, какъвто е петака и получаваш една доста проходима кола в снега.
Comment
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеСофтуер.
Следи позицията на волана и скоростта на въртене на двете предни колела.
Ако волана сочи направо и едното колело се върти по-бързо от другото - стиска спирачката на боксуващото колело.
.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
ASR-а не ти ли отнема само газта?
Поне при аудитата са две отделни системи. Това за което говоря му викат EDL - electronic differential lock.
Edit: ето го отговора:
Electronic Q2 Feature part 1
The fantastic Alfa Romeo update for 2008 on all Alfa Brera, Spider, 159 and 159 Sportwagon has great advantages:
Example one: Vehicle cornering While following a curve in low grip conditions (wet roads, snow, sleet, etc.) or when driving in a sporty manner, one often encounters loss of grip of the internal wheel. At the moment in which the internal wheel loses its hold of the road surface, a traditional differential transfers an amount of torque to the outer wheel equal to that of the inner wheel, which is insufficient for adequate traction. During this situation there can be two different solutions, depending on the equipment level of the car. In fact, on a model not equipped with ASR –VDC, the perceived result is internal wheel spin and loss of vehicle control (a high level of understeer) as well as a lack of acceleration when exiting the curve. If, on the other hand, the vehicle is equipped with ASR - VDC, the systems will intervene by reducing engine torque output, by means of controlling the throttle valve and acting on the brake system, which makes throttle modulation impossible leading to the undesirable impression of power loss.. In both cases, the result is that one perceives being “sluggish” while exiting the curve.
What happens when the “E-Q2” system is present At the moment in which the inner wheel loses grip, the torque is being partially transferred to the external wheel by means of light braking pulses to the inner wheel, resulting in reduced understeer, increased stability and higher cornering speed. All of which increases vehicle control and driving pleasure.Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщениеНа Alfa Brera, Spider, 159 and 159 Sportwagon се монтира електронен Q2, което е долна имитация на истинския механичен Торсен диференциал, какъвто е истинския Q2.
Електронният Q2 просто леко набива спирачките на превъртащото колело и оттам се получава някакъв ефект. Но истината е в механичния Торсен. За съжаление при теб не може да се монтира.
http://www.alfaromeopress.com/press/detail/10034Last edited by dhtj; d.m.y г., 13:24.
Comment
-
Както винаги - из дебрите интернетски - много приказки с кухо съдържание.
Ето го описанието на ASR системата при пре-фл (източник - E-learn).:
Driving a vehicle in all conditions where the physical limits of grip and, consequently, stability may be reached can be a difficult task for the average driver therefore in order to further improve safe driving conditions an electronic system capable of assisting the driver with this difficult task is available.
The systems currently employed to ensure safer driving in particular conditions are mainly the A.B.S. which controls braking and the T.C. and systems which control traction during acceleration through action on the brakes (T.C.) and traction/drive torque during acceleration and release through action on the brakes and on the engine control system motorized throttle (A.S.R./M.S.R.).
The VDC system includes all the above listed functions ensuring optimum dynamic control of the vehicle with the addition of specific sensors:
- steering angle sensor on the steering wheel
- slewing/lateral acceleration sensor at the centre of gravity under the centre tunnel.
Накратко - при буксуване, задейства спирачка на буксуващото колело и притваря дросела, ако и двете буксуват.
От описанието на e-q2 диференциала:
torque is being partially transferred to the external wheel by means of light braking pulses to the inner wheel
Та поради това, пак да попитам:
Къде е разликата?Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:34.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Не зная какъв истински диференциал търсиш на Q2, макар че и такъв надпис на 159-ка не съм виждал на живо.Само Q4 съм виждал.
VDC съм го изпитвал неволно поне 3-4 пъти по магистрала Тракия, единият път от които доста сериозно.
Имаше локва около 5-7 метра с дълбочина 5-8 сантиметра на отиване към Сф, която беше във вътрешната лента - от наклона там винаги се събира сигурно вода, но идиотите в този ново ремонтиран участък не са сложили бордюри с отводнителни прорези и канали като на надлеза на ЦУМ/БУЛБАНК както е.
Локвата не се виждаше от мокрия път, влязох в нея с между 110 и 125кмч - компа веднага отнема газта, а за останалото не мога да кажа, защото става за стотни от секундата - колата направи леко "отколонение" ляво-дясно все едно риба плува, аз стиснах яко волана в очакване на удар... но ми се размина ...Размина се и на другите в дясната от мен лента.
Ако беше друга кола например със задно -БМВ щеше да има "премятания" и смачкани ламарини.От тогава никога не шофирам при дъжд по магистралата постоянно в лявата лента.Тогава шофирах там, защото всичко живо се бе нагъчило по на 3-4 метра едни от друг в дясна лента която е по-висока и наклонена към лява лента и в която няма как да има локви...Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеКакто винаги - из дебрите интернетски - много приказки с кухо съдържание.
Ето го описанието на ASR системата при пре-фл (източник - E-learn).:
Driving a vehicle in all conditions where the physical limits of grip and, consequently, stability may be reached can be a difficult task for the average driver therefore in order to further improve safe driving conditions an electronic system capable of assisting the driver with this difficult task is available.
The systems currently employed to ensure safer driving in particular conditions are mainly the A.B.S. which controls braking and the T.C. and systems which control traction during acceleration through action on the brakes (T.C.) and traction/drive torque during acceleration and release through action on the brakes and on the engine control system motorized throttle (A.S.R./M.S.R.).
The VDC system includes all the above listed functions ensuring optimum dynamic control of the vehicle with the addition of specific sensors:
- steering angle sensor on the steering wheel
- slewing/lateral acceleration sensor at the centre of gravity under the centre tunnel.
Накратко - при буксуване, задейства спирачка на буксуващото колело и притваря дросела, ако и двете буксуват.
От описанието на e-q2 диференциала:
torque is being partially transferred to the external wheel by means of light braking pulses to the inner wheel
Та поради това, пак да попитам:
Къде е разликата?(1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS
Comment
Comment